Mevsim geçişlerinde bağışıklık sisteminin zayıflaması ile birlikte hastalıklara yakalanma riski artıyor. Vücut direncini yükseltmek için vitamin-mineral ve antioksidandan zengin beslenmek bu dönemde daha fazla önem kazanıyor.

Sonbaharda vücut direncini arttırmak için en güçlü ve en doğal antioksidan, vitamin ve mineral kaynakları olan yeşil yapraklı sebze ve meyvelere günlük beslenme düzeninde mutlaka yer vermek gerekiyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Aysu Bekci, günde 4-5 porsiyon meyve-sebze tüketmenin vitamin dengesini sağlamaya yardımcı olacağını söylüyor. Diyetisyen Bekci’nin sonbahar aylarında güçlü bağışıklık için yapılması gerekenlere yönelik önerileri şöyle: 

SOĞUK ALGINLIĞINA C VİTAMİNİ

Antioksidan olarak da görev yapan ve bağışıklık sistemini güçlendiren C vitamini, soğuk algınlığında etki göstererek belirtileri hafifletiyor. Vücutta depo edilmediği için günlük olarak tüketilmesi gerekiyor. C vitamini sadece limon, portakal gibi turunçgillerde değil, kuşburnu, kırmızı ve yeşil sivri biber, maydanoz, domates ve rokada da bulunuyor.

SAĞLIKLI BAĞIRSAKLAR VE GÜÇLÜ BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ

Bağışıklık sisteminin güç kaynağı sağlıklı bağırsaklardır. Son dönemde yapılan araştırmalarda probiyotik ve bağışıklık sistemi arasında güçlü ilişki olduğu ortaya konmuştur. Bu nedenle düzenli olarak ayran, yoğurt veya kefire günlük beslenmenizde yer vermeniz, bağışıklığınızın desteklenmesinde olumlu sonuçlar doğurur. Evde yaptığınız yoğurtlara probiyotik maya kullanabilirsiniz. Bağırsak fonksiyonları düzenli çalışmayan kişiler günlük probiyotik tabletlerden destek alabilir.

Kaynak