Vitaminler

Kadın sağlığı söz konusu olduğunda, ilk dikkat edilmesi gereken şey sağlıklı beslenmedir. Beslenmenin en önemli ayağı olan vitamin alımını bir düzene oturtmanız gerekmekte. İşte yaş, kilo ve yaşam düzenine göre her kadının alması gereken 10 vitamin türü.

A vitamini


A vitamini antioksidan özellikler içerir. Kemikleri, dişleri, yumuşak doku, cilt ve mukozanın gördüğü zararları onarır ve güçlenmesine yardımcı olur. Her yaştan kadının A vitamini ihtiyacı vardır. A vitamini ayrıca, kronik hastalık riskini azaltır, yaşlanma sürecini yavaşlatır ve bağışıklık sistemini güçlendirir.

B2 vitamini


Riboflavin olarak bilinen B2 vitamini büyüme ve sağlıklı metabolizma için çok önemlidir. Enerjiyi artttırdığı gibi, karıncalanma, uyuşma, anksiyete, stres ve yorgunluğu azaltır, bağışıklık sistemini güçlendirir.

B2 vitamini eksikliği metabolizmayı etkiler, gözler soluklaşır, dil ve boğaz ağrısına neden olabilir, bağışıklık sistemi ve sinir fonksiyonlarını etkileyebilir, ağız ülserleri, dudak çatlakları, kuru saçlar, kırışıklıklar ve ciltte kaşıntı görülebilir.

B6 Vitamini


Piridoksin olarak da bilinen B6 vitamini, sağlıklı bir bağışıklık sistemi için gerekli olan temel bir vitamindir. Bu özel vitamin aynı zamanda depresyon, kalp hastalığı ve hafıza kaybının azaltılmasına yardımcı olur. Vücudun hormon ve beyin kimyasalları üretmesini destekler.

Aynı zamanda kan şekerini de düzenler. Hamile kadınların sabah bulantılarından kurtulması için B6 vitamini alması önerilmektedir. Vücutta B6 vitamini eksikliği anemiye neden olabilir.

Vitamin B7


Biotin olarak bilinen B7 vitamini yağ asitleri hücre büyümesi ve sentezi için gereklidir. Bu vitamin ter bezleri, saç ve cildi sağlıklı tutar. Saçın uzamasını sağlar ve tırnakların kırılmasını önler. Ayrıca, B7 vitamini kemik büyümesi ve kemik iliği için gereklidir. Kolestrol seviyisi normal seviyede tutar.

B7 Vitamini eksikliği çok nadir olarak görülür ancak görülmesi halinde saçlar dökülür, döküntü, kalp atışları anormalleşir, uyuşukluk, anemi ve hafif depresyona neden olabilir.

Vitamin B9


Kalp hastalığı, yüksek tansiyon, Alzheimer, depresyon, kanser ve hafıza kaybını önlemeye yardımcı olur aynı zamanda folik asit olarak da bilinen B9 Vitamini her kadın için önemlidir. Beyin sağlığı ve hücresel işleyişi geliştirir ve doğurganlığı artırır gebelik sırasında bebebiğin gelişimini sağlar.

Gebe kadınlarda B9 vitamini eksikliği, spina bifida gibi bebekte nöral tüp defektine neden olabilir.

Vitamin B12


Her kadının alması gereken diğer önemli vitamindir. Metabolizmanın protein sentezi, normal hücre bölünmesi için önemlidir. Bu vitamin kalp hastalığı, hafıza kaybı ve anemiyi önlemeye yardımcı olur.

Depresyon tedavisinde kullanılan B12, sağlıklı sinir sistemi ve beyin işleyişini korumaya yardımcı olur. Vitamin B12 eksikliği sinirlilik, depresyon ve dengesizliğe neden olabilir. Aynı zamanda dil ve ağız iltihabına da neden olabilir.

C vitamini


Bağışıklık sistemini güçlendiren, C vitamininin kadınlar için pek çok sağlık faydası vardır. Doku büyümesini hızlandırır, kanser, kalp hastalığı ve doku hasarının bazı türlerinin riskini azaltır. Ayrıca kırmızı kan hücrelerinin oluşumunda önemli bir rol oynar.

D vitamini


D vitamini kemikler güçlenmesi için önemli rol oynayan kalsiyum emilimini sağlayan yağda çözünen bir vitamindir. D vitamini, multipl skleroz, romatoid artrit ve kanser türlerinin riskini azaltır.

Ayrıca adet öncesi sendromu semptomları azaltmaya ve gözlerinizi korumaya yardımcı olur. Bu vitaminin eksikliği kemiklerin zayıflamasına ve osteoporoza neden olur.

E vitamini


E vitamini hücre hasarlarıyla mücadele eder ve vücudunuzdaki yaşa bağlı değişiklikleri yavaşlatır. Anti-aging özellikleri içerir. Bu vitamin ayrıca kalp hastalığı, katarakt, hafıza kaybı ve bazı kanser türlerini önlemeye yardımcı olur.

E vitamini cilt ve saç için gereklidir. Genellikle saç ve cilt bakımı ürünlerinde bulunur. 

K vitamini


K vitamini, kan pıhtılaşmasını önlemek ve çeşitli kalp hastalıkları riskini azaltır, kemikleri güçlendirir. Bu özel vitamin aynı zamanda bağışıklık sistemi ve enerji için gereklidir.

K vitamini açısından zengin besinler; Bazıları tam tahıllı gıda ürünleri, yeşil yapraklı sebzeler, soya yağı ve balık yağı.

Kaynak