Okulların açılmasıyla birlikte çocukların toplu olarak bir arada bulunması ve kapalı alanlarda geçirilen sürenin artması enfeksiyon hastalıklarının hızla yayılmasına yol açabiliyor. Mevsim değişikliğinden olumsuz etkilenen bağışıklık sistemini güçlendirmek, enfeksiyonlara karşı alınabilecek önlemlerin başında geliyor…

Nasıl beslenmeli?

Sonbaharda bağışıklık sistemini ayakta tutmanın en önemli yollarında biri dengeli ve doğal beslenmektir. Bu dönemde bol miktarda antioksidan, fitobesin, mineral, lif ve vitamin içeren sebze ve meyvelerden yeterli miktarda tüketmeye gayret edilmelidir. Rengarenk, bol, taze, kaliteli sebze ve meyve bol miktarda tüketilmelidir. Yeşil yapraklı sebzeler, metabolizmayı hızlandırıcı, kanı sulandırıcı etkiye sahip omega 3 yönünden zengindir. Ispanak, roka, marul, maydanoz, semizotu en çok tüketilen yiyecekler olmalıdır ve her gün tüketilmelidir. Bunun dışında Brüksel lahanası, brokoli, karnabahar, bamya, havuç, biber, domates gibi sebzeler sağlık açısından son derece yararlıdır. Bugünlerde Karadeniz ve Marmara Denizi'nde bol miktarda bulunan ve omega 3 içeriği somon gibi balıklardan bile daha fazla olan hamsi, istavrit, sardalya tüketilmesi sağlık açısından çok önemlidir. İçinde omega 3, vitamin, mineral, arginin gibi aminoasitler bulunan kuruyemişlerden ceviz, badem, fındık ve çam fıstığı her gün 1-2 avuç dolusu miktarda tüketilmelidir. Bu tarz beslenmek solunum yolunun nemli kalmasını sağlayarak, enfeksiyonların sıkça ortaya çıkmasını engellemektedir.

D vitamini depolamaya devam

Yaz aylarında güneşlenerek depolanan D vitamini hastalıklara karşı koruyucu etkiye sahiptir. Yeterince güneş ışınlarına maruz kalınmamış ise bol güneşli bu günlerden yararlanılmalıdır.

El hijyenine dikkat!

Sonbahar enfeksiyonlarına karşı hijyen kuralları da ihmal edilmemelidir. Alınabilecek en basit önlemlerden biri ise ellerin sık sık yıkanmasıdır.

Kaynak